Ihanaa kun aurinko vihdoin paistaa, tuntuu, että nyt alkaa taas elämään :) Kunhan vielä nuo lumet ja routa lähtee huitsikkaan, niin pääsee mönkimään puutarhaan.

Elämä kotona on myös ollut viime aikoina melko hektistä. Johtuen ihan siitä, että miekkosella on nyt 2,5 viikkoa lomaa, eli ollaan menossa vähän sinne sun tänne :)

Pojan sukatkin valmistuivat ennen pääsiäistä, ja poika testasikin ne jopa ennen päättelyä... Miten niin mun mielestä päätteleminen on tylsää :)

1270708574_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tytölle aloitin kesän Novita lehdestä tekemään tunikaa (ihan mun mielipide, niin toi on kyllä mekko...) eli numero 62. Nyt osui kyllä sellainen Puro Batik erä, että ei paremmasta väliä! Olen siis omaa puseroani tehnyt (ja laittanut jo telakallekin... -siitä tulee liian pieni, enkä jaksa siihen nyt keskittyä, mietinnässä puranko kokonaan) samaisesta langasta, mutta tämä ongelma ei ole tullut esiin. Nyt kun kudon punaisesta langasta, niin pahimmassa kerässä on ollut 3 (!) solmua. Koska kyse on pätkävärjätystä langasta, pitää (mun mielestä) värien mennä järjestyksessä ja mä vihaan purkamista. Ei siis kovin hyvä yhdistelmä :)

Loppuen lopuksi, mulla oli käytössä 2 eri kerää joista kudoin ja tarkkailin koko ajan tulevaa lankaa, josko solmuja häämöttää :) Onneksi oli lankaa ostettuna ylimääräistä (kukaan ei varmaan oo yllättyny...).

Mekon kutominen on sen verran joutuisaa puuhaa, ja ensimmäistä kertaa muuten teen raglan hihat, ja oon ihan myyty :) Kuvia saan varmaan piakkoin, ellei mitään yllättävää taas tapahdu perherintamalla ---> äiti ei pääse uppoutumaan kutomuksiinsa täysillä :D

Eli kevättä odotellessa puikot helkkyen!