Päätinpä napsia muutaman kuvan tuosta "Jorsen valtakunnasta" kun sekin on täällä jo vähän "ollut tapetilla" Käytännössä nyt on vaihe "terassille katto". Kieltämättä kun mulle sanottiin, että koiralle tulee lämmitetty koppi ja tarha -niin en ihan itsekään osannut ajatella millaisella tunteella (ja vaivalla) se tehdään... Olen tämän prosessin aikana huomannut, että tuo mieheni on samanlainen perfektionisti noiden rakennusprojektiensa kanssa, kuin minä olen neulomuksieni kanssa -eipä ihme, sillä olemme molemmat samaa horoskooppimerkkiä ;)

Aluksi kuvittelin, että koppi tulee olemaan vain verkolla eroteltu nurkka puuvajan nurkassa. Kuinka väärässä olinkaan -ja eihän se käytännössä olisi niin toiminutkaan (okei, okei, mä en oo kauheesti rakentanut...) koska lattialämmityshän olisi siinä tapauksessa lämmittänyt koko puuvajaa. Eli: seiniin tuulensuojalevyt, villa, ja uusi joku "en tiedä mikä" levy päälle. Lattiaan tulee sitten se "hieman jo blogissa vieraillut" uretaanilevy, ja sitten ne "lattialämmityssysteemit" huomatkaa tämä erinomainen ammattisanaston käyttö...

Parempi ehkä laittaa kuvia...

Lattialämmityssysteemit:

1239891743_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tuohon päälle kuulemma valetaan lattia -aha, okei...

Nooh, mähän sitten kuvittelin, että ulostulon eteen tulee vaan joku "rappushässäkkä". No EHEI! Jorselle tehdään Terassi... Okei, ajattelin, no onhan se koiran siinä mukava katsella ympäristöä kun on katto pään päällä... Kunnes yksi ilta multa kysyttiin "mistä mahtaa saada pleksiä" -olin yksi iso kysymysmerkki... Siis anteeksi rakas ukkoni, mihin ihmeeseen tarvitset pleksiä? "täytyyhän jorsen nähdä ulos sen tuulikaapista" Okei, siis tämä mun kuvittelemani terassi, onkin nyt sitten tuulikaappi jonka etuseinä tulee olemaan pleksimuovia, jotta koira voi sieltä katsella ulos... Eli tuohon terassiin tulee vielä seinät -mä kun olin noviisina kuvitellut, että ramppi vain alas, ja se siitä. Ei, koska kaikenhan voi tehdä vielä paremmin -voi tuota mun nikkaria...

1239891767_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1239891842_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Oikeasti tuo on 70cm leveä, vaikka näyttää ihan surkean pieneltä tuossa kuvassa. Seinässäkin on tuon keltaisen levyn takana jo reikä, mutta on tukossa toistaiseksi -ennenkuin on se tuulikaappi... Tuohon tulee sitten vielä ramppi alas, tai en tiedä -josko poika saa hissin "kun sellaisen kuitenkin voi tehdä" ;) Nooh, nyt taidan olla jo ilkeä :D Huvittaa vaan, kun mun neuleiden purkamisesta tulee aina välillä kommenttia -että "haittaako se nyt jos 10 kerrosta sitten on yhden silmukan neulonut eri tavalla " Terassi toki tehdään vatupassin kansssa, voihan se olla, että koiraa alkaa yököttämään -jos on terassi krhm. anteeksi tuulikaappi vinossa :D

Vielä yksi yleiskuva ulkoaitauksesta -yök miten täällä on vielä harmaata...

1239891893_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tästä intoutuneena, mähän nappasin myös niistä eilisistä narsisseista, ja onpa tänne pihaan niistä viime syksynä istuttamasta 600 kukkasipulista jo jotain tullut sentään pintaankin...

1239892003_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1239891962_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1239891918_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Ostonarsissit on vieläkin kassissa, mutta mä alan niitä kyllä jossain vaiheessa ripottelemaan pitkin pihaa... Nyt on vaan ollut niin kylmiä ja tuulisia iltoja, että en ole viitsinyt vielä hommaan ruveta -koska pärjäävät tuossakin, ja varmasti niitä keväisiä kivoja iltojakin pian tulee.